čtvrtek 3. listopadu 2016

# recenze

Rainbow Rowell - Fangirl

Ahoj!
Jelikož jsem nemocná, tak kromě koukání na filmy, dopisování školy, psaní seminárky samozřejmě čtu. Během dvou dní - což je na mě docela výkon - přečetla Fangirl. Na rovinu, od knížky jsem čekala něco trošku jiného, ale zklamala mě nebo ne? Čtěte dál.


Takže, jak jsem již řekla, čekala jsem něco jiného. Bylo to zapříčiněno převážně tím, že jsem si předem nepřečetla ani o čem kniha je (moje chyba). :D Teď se raději podíváme na to, o čem kniha skutečně je.
Prožijeme nějakou dobu s hlavní postavou Cath a jejím dvojčetem Wren. Jsou na chlup stejné až na malé drobnosti a odjakživa Cath s Wren sdílela všechno: oblečení, tajemství, psaní svých příběhů, prostě všechno. Matka je opustila ve věku osmi let a ony i jejich otec tím velmi utrpěli. Táta se stal mírně duševně nemocným a Cath se o něj společně s Wren stará a hlídá ho, aby se třeba nepřepracoval. Nastává ovšem čas kdy se dvojčata mají vydat na školu. Wren je typ, který se už chce od Cath oprostit a zastává názor, že už by na sebe neměly být tak moc upnuté. Cath má názor přesně opačný. Boom! První problém. 
Cath má superzvláštní spolubydlící, se kterou má docela hodně zvláštní vztah. Do jejich pokoje na koleji chodí také její přítel Levi. 
Zatímco Wren se někde věčně opíjí na mejdanech se svou spolubydlící, Cath trne hrůzou u sebe na pokoji a píše fanfikce. Internet je jejím přirozeným prostředím, protože Cath není úplně společensky zdatná a na internetu se jí líbí, že se nemusí nikomu dívat do očí a s nikým přímo komunikovat. Fanfikce jsou o její olíbené knižní dvojici Simonu Snowovi a Bazovi. Její fanfikce jsou velmi čtené a jejích obdivovatelů přibývá a přibývá. Cath musí svou fanfikci a závěr příběhu dopsat dřív, než vyjde jejich poslední kniha a závěr už bude jednoznačně daný. Cath bojuje s časem, protože stihnout dopsat svůj vlastní příběh jí komplikuje spousta věcí - dramata s kluky, drama se školou, závěrečné zkoušky, příběh na hodinu tvůrčího psaní pro třeťáky, opilá sestra v nemocnici, táta v nemocnici, 10 let nezajímající se matka, která se vrací, a tak dále.. Má Ctah vůbec šanci tohle všechno zvládnout a ještě k tomu vyřešit své klučičí "drama" a spolubydlící? Jediné co jí zbývá je NEDAT SE.

Knížku jsem dočetla před chvílí, takže mám docela jasné pocity po dočtení. Už jsem řekla, že jsem čekala něco jiného, ale tohle mě naprosto překvapilo a moc potěšilo. Do Fangirl jsem se pustila hlavně proto, že přes léto zhltla Elanor & Park a do psaní a stylu autorky jsem se zamilovala. 

Jsem zastánce toho, že je dobré si občas přečíst "jednodušší" knížku pro teenagery, který nás vtáhne do světa o pár let zpátky, nebo do našeho života trošku v jiných místech. Je fajn si představovat samu sebe ve knížce a říkat si: "Co bych asi tak udělala já?"

Příběh mě vtáhl okamžitě a ne a ne mě pustit. Spojoval všechno co se mi na těchto typech příběhů líbí - lásku, napětí, trošku nenávisti, zklamání a také trošku té rebelie jakou v sobě teenageři mají. Kdybych nebyla nemocná a měla sílu, asi bych knížku přečetla během jednoho dne, protože Cath mě fakt bavila a byla typ člověka, s jakým bych se ve skutečnosti ráda potkala. Přiznávám, že ve většině knížky mě štvala Wren tím, jak se chovala. Našla jsem si spoustu svých oblíbených postav a vůbec by mi nevadilo číst další knížky nebo třeba vidět film - ten by byla pecka, pokud by to někdo dobře natočil! :)

Rozhodně dávám 5 hvězdiček a určitě ji všem doporučuji. Samozřejmě milovníci pouze a jen hororů asi tak odvaření nebudou.























Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram