neděle 26. června 2016

# recenze

Gina B. Nahai - Andělé nad Teheránem

Ahoj!
Nebudu se vymlouvat proč tak dlouho nebyly články. Prostě a jednoduše nebyl čas a když byl, tak nebyla nálada. Už jsem ale zpátky, prázdniny začaly a já se budu blogu věnovat na tisíc procent. Dneska se podrobně podíváme na knížku Andělé nad Teheránem, kterou mi k recenzi daroval Slovart.


Rovnou se podíváme na to, o čem kniha je. Předem ještě říkám, že nemůžu v podstatě nic moc říct, protože by to byl samý spoiler.

Knížka je skvělá rodinná sága, ve které sledujeme příběh Roxany, její matky, její babičky a převážně její dcery. Začínáme v době, kdy se Roxana narodí jako dítě smůly. Po sledu různých událostí zjistí, že je s ní něco divně - je anděl. Její matka ji vyžene z domu, Roxana se potácí městem až se dostane k Sohrabovi. Mezitím poznává spoustu lidí, projde si mnoha situacemi a naučí se, jaký je život. Sohraba si nakonec vezme a mají spolu maličkou dceru Lili, i přes všechny překážky. Roxana - Liliina matka - se jedné noci promění v anděla a odlétne neznámo kam, kvůli problémům se Sohrabovou matkou i otcem. Její dcera po ní začíná pátrat. Jde o barvitou ságu o osudu a zakázané lásce čerpající z tradic perské a židovské kultury. Kniha Giny B. Nahai, která se opírá o důkladnou znalost íránské židovské historie, oživuje rodový řetězec žen, které jsou sice pevně zakořeněny ve své zemi, avšak pokoušejí se zbavit vlády osudu a dát svému životu nový směr v zemi nových možností - v Americe.

Knížka mě zaujala už svou anotací a tak jsem byla opravdu ráda, když mi ji Slovart nabídl k recenzi. Neřekla bych že bude bavit úplně každého a myslím si, že čtenáři této knihy se budou dělat na ty, kteří ji naprosto zbožňují, a na ty, kteří z ní nic mít nebudou. Já patřím do té první skupiny. Chvíli mi sice trvalo než jsem se začetla a vžila se do příběhu, ale když už se mi to povedlo, byla to pecka!

Postavy jsou popsány dokonale, takže se s nimi brzy ztotožníte. Tím, jak je kniha psaná z úplně jiného prostředí, než jaké jsme běžně v knížkách zvyklí, dá vám možnost poznat jiné legendy, kultury a naprosto odlišnou mentalitu. Místy jsem byla napjatá, většinu knihy mi připadalo, že žiji život spolu s postavami - že přesně vím co budou dělat dál, co dělají teď, na co myslí a jak se cítí.

Nikdy dřív jsem nečetla tak moc skvělou knihu, díky které prožiji s hlavními hrdiny několik desítek let, několik generací. Zprvu jsem se bála toho, že knížka bude moc historická, ale není to tak. Pokud tedy historické romány nemusíte, do téhle knížky s klidným svědomím můžete jít.

Mrzí mě, že nemohu více popsat obsah knihy, protože věřím, že pak byste si ji neužili tak, jako když pořádně nevíte co váš čeká.

V knize je hodně podstatných a nečekaných zvratů, které ovlivnili konec knihy a dovedli mě k pořádnému překvapení na několika posledních stránkách.. Konec je tak moc nečekaný a jiný, než jaký si představujete celou knihu, že si ho přečtete aspoň třikrát, abyste mu uvěřili.

Jediné co pro mě byl u knihy problém, bylo vyznat se v postavách, ale pokud se hned na začátku zorientujete, nebudete mít žádné překážky při čtení. Knížka je psány příjemným a čtivým jazykem a má krátké kapitoly, takže se čte opravdu sama.

Knížku vám všem doporučuji a každý pořádný knihomol si ji prostě musí přečíst!





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš čas věnovaný čtení a komentování mého blogu! ♥

Instagram